Waarde Reünisten,

Helaas, door de geringe belangstelling zal dit evenement NIET doorgaan.

Dit jaar bestaat de WUR 100 jaar en dit wordt gevierd. De universiteit organiseert op zaterdag 23 juni 2018 een alumnidag. Het beloofd een dag vullend programma te worden op de campus van Wageningen. Meer informatie over de Alumnidag is te vinden op de webstie van de WUR.

Echter bestaat Wageningen voor u als reünist van onze vereniging natuurlijk niet alleen uit de Universiteit, maar ook uit K.S.V. Franciscus. Daarom organiseren we de avond van te voren, op vrijdag 22 juni 2018, een Franciscaans diner voor reünisten.

Het klinkt u misschien al bekend in de oren. Een Franciscaans diner is een traditioneel diner waarbij alle Franciscanen welkom zijn. Het drie gangen diner begint traditiegetrouw  met het koudlullen van de soep door de Praeses. Ook zal er een ‘pisbisschop’ en een ‘tafelpraeses’ worden aangesteld. Het is natuurlijk onbeleefd om tijdens een diner de ruimte te verlaten om te toiletteren. Daarom is de regel dat iedereen pas gebruik mag maken van het toilet als de pisbisschop dit nodig acht. Franciscanen die deelnemen aan het diner kunnen via de tafelpraeses een drankje aanbieden aan de pisbisschop om op deze manier de druk op de blaas van de pisbisschop wat op te hogen. Dit eindigt altijd in een gezellige en zeer sfeervolle avond. We hopen dan ook veel reünisten te mogen ontvangen op deze avond.

De inloop van de avond is om 18:30 uur en het diner zal om 19:00 uur geopend worden. We verwachten dat het diner rond 23:00 uur zal sluiten. Hierna is er uiteraard de mogelijkheid voor een borrel in de kroegzaal.
U kunt zich aanmelden voor het diner via deze link

De kosten voor het diner bedragen €15,- per persoon. Dit is exclusief drank, maar de bar zal gewoon geopend zijn voor al uw bestellingen.

Tot de 22e!

Met Franciscaanse groet,

Roëlle de Koning
Abactis / Assessor Extern ht.